مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 04:452020-05-27اجتماعي

مشاهده یک نمونه کمیاب «خاردُم ایرانی» در اردکان


رییس اداره حفاظت از محیط زیست اردکان از مشاهده یک گونه نادر از سوسمار «خاردُم ایرانی» در روستای مزرعه میرها بخش خرانق این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس اداره حفاظت از محیط زیست اردکان از مشاهده یک گونه نادر از سوسمار خاردُم ایرانی در روستای مزرعه میرها بخش خرانق این شهرستان خبر داد.

مرتضی عزیزی رییس اداره حفاظت از محیط زیست اردکان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در این رابطه گفت: دهیار روستای مزرعه میرها از توابع بخش خرانق روز گذشته با گونه ای نادر از سوسمار خاردُم ایرانی که موجودی بی آزار اما با ظاهری ترسناک است، روبرو شد.

وی تصریح کرد: این نوع خزنده که در گونه های حمایت شده البته نادر و کمیاب قرار می گیرد، با ظاهر ترسناک خود زیبایی ظاهری خاصی نیز دارد و کاملا بی آزار است.

عزیزی با اشاره به این که خاردم ایرانی در اصطلاح اهالی این بخش چشم نواز ایران به ارّه دُم شهرت دارد، افزود: مهمترین و اصلی ترین زیستگاه این نوع سوسمار در استان یزد، منطقه حفاظت شده درانجیر و پارک ملی سیاه کوه است و در دیگر مناطق استان یزد به ندرت یافت می شود.

این مسئول با تاکید بر این که جانور مذکور کاملاً بی آزار بوده و در ارتباط با انسان هیچ خطری ندارد، خاطرنشان کرد: از مردم فهیم اردکان خواهشمندیم در صورت مشاهده و برخورد با این گونه از خزنده، از کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک نمونه کمیاب «خاردُم ایرانی» در اردکان

مشاهده یک نمونه کمیاب «خاردُم ایرانی» در اردکان